|
Forum nie tylko dla dziennikarzy dyskutuj z głową...
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reporter
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:12, 16 Lip 2014 Temat postu: Mowa werbalna i niewerbalna w wystąpieniu publicznym |
|
|
Głos pozwala Ci się porozumiewać z otoczeniem,
dlatego powinieneś o niego dbać. Niezależnie od
tego, czy jesteś zawodowym mówcą, sprzedawcą,
który codziennie prezentuje sprzęt podczas wizyt
u kilku klientów, czy mówisz publicznie jedynie od
czasu do czasu, powinieneś otoczyć głos opieką.
Mówiąc wprost: rozgrzać go za każdym razem, gdy
będziesz go używał w większym stopniu niż
zazwyczaj.
[link widoczny dla zalogowanych]ć-głos-przed-prezentacją-Wielopak-Mówcy-www.jamowie.to_.pdf
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reporter
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:12, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Na mowę ciała składają się postawa, gesty, mimika i ton głosu. Przekazujemy nie tylko określone komunikaty, ale również swoje emocje i wywołujemy je u odbiorcy. Mowa ciała zmienia odbiór naszej kandydatury – gesty mogą przeczyć słowom i wpływać na opinię rekrutera
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reporter
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:13, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Śmiech poprawia nam samopoczucie, ponieważ tworzy nie tylko pozytywne widzenie świata, ale również siebie samych. Ludzie, którzy się często śmieją bardziej akceptują swoje ciało i mają mniej kompleksów. Dzięki temu mają większą chęć do działania, wychodzenia do ludzi i większą wiarę w swoje możliwości. Chętniej chodzą do pracy, jeśli mają okazję się w niej pośmiać. Warto się więc systematycznie motywować do śmiechu.
Śmiech to zdrowie – przereklamowany truizm czy prawdziwa recepta na szczęście?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reporter
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:13, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
[...] mówienie do wszystkich nie jest łatwe, ale można to wytrenować na treningach prezentacji lub samemu ćwicząc np. w pracy lub na zebraniach rodzinnych.
Kontakt wzrokowy indywidualny
Rozmawiając z jedną osobą, staraj się utrzymywać z nią kontakt wzrokowy. Jeśli chcesz ja zdominować, patrz nieco powyżej linii oczu, na środek czoła. Jeśli chcesz stworzyć wrażenie uważnego słuchania, patrz na usta. To co najważniejsze, to nie uciekać wzrokiem, ale też nie wpatrywać się w rozmówcę jak przysłowiowa sroka w gnat. Optymalny czas kontakt ? 5 sekund. Potem odwróć wzrok (ale nie spuszczaj go ? rozmówca może odebrać wrażenie, że kończysz rozmowę). Jeśli chcesz stworzyć wrażenie że się zastanawiasz nad tym co rozmówca powiedział unoś wzrok ku górze.
Kontakt wzrokowy w grupie
Jeśli wypowiadasz się na forum ? wygłaszasz prezentację, omawiasz plany, przedstawiasz jakąś teorię i chcesz aby zarówno wszyscy cię wysłuchali jak i zauważyli w tobie eksperta, musisz opowiadając utrzymywać kontakt wzrokowy. Najczęstszymi problemami podczas prezentacji są:
patrzenie w przestrzeń za grupę uczestników która słucha
patrzenie na własne buty
patrzenie na jedną osobę
Opowiadając, musisz skupiać wzrok na poszczególnych osobach, co jakiś czas je zmieniając. Patrzysz więc na całą salę, potem przez 3 sekundy mówisz do pana A, potem znów rzut okiem na całość, potem pani B, potem pan C, potem 2 sekundy patrzenia w przestrzeń. Skupiając wzrok na ludziach, wytrzymaj ich spojrzenia przed 2-3 sekundy. Jeśli będziesz patrzył dłużej wywołasz dyskomfort (choć możesz tu też zamanipulować ? jeśli chcesz aby grupa się na coś zgodziła, wpatruj się w osobę mówiąc przez 4-8 sekund i mówiąc kiwaj głową na tak. W większości przypadków osoba ta ?odkiwa? głową, a sam ruch wyrobi w niej podświadomie poczucie zgody na to co mówisz ? wyjątkiem jest sytuacja, kiedy osoba ta ma całkowicie odmienne zdanie ? wtedy wywołasz w niej dyskomfort).
Paradoksalnie, takie mówienie do wszystkich nie jest łatwe, ale można to wytrenować na treningach prezentacji lub samemu ćwicząc np. w pracy lub na zebraniach rodzinnych. Jeśli jesteś jeszcze przed maturą, możesz też poustawiać sobie maskotki przed sobą i wygłaszać prezentację do nich ? przyda Ci się tona prezentacji przy maturze.
Trudno zapamiętać te reguły? Ale warto ? a techniki można wyćwiczyć. Zdarzyło mi się spotkać w życiu kilka osób (wyszkolonych sprzedawców), którzy samym kontaktem wzrokowym, wygrywali negocjacje handlowe ? warto więc nieco poćwiczyć i pamiętać o podstawowych zasadach – sami zobaczycie różnicę.
nianiaogg, 16 października 2009, godz. 11:00
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reporter
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:14, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Mowa ciała na wystąpieniu publicznym
Często zadajesz sobie pytanie, jaka postawa doda Ci pewności siebie? Na pewno nie pochylona głowa i skrzyżowane ręce! Normalnie przechylona głowa zazwyczaj kojarzy nam się z zamyśleniem i zasłuchaniem, jeśli jednak dodamy do tego skrzyżowane ręce na klatce piersiowej, nie mamy co liczyć na sukces! Wtedy nasz mózg wchodzi w tryb niepewności i gotowości do ucieczki.
[link widoczny dla zalogowanych]
@
Pamiętaj, aby Twoje ręce zwrócone były do góry. Sygnalizujemy w ten sposób, że jesteśmy pozytywnie nastawieni, otwarci i przyjacielscy. Mózg stymulowany jest do odważniejszych decyzji. Podczas gdy nasze dłonie są otwarte, a ich wewnętrzna część skierowana jest do góry, nasz mózg całkowicie się odpręża, jest przygotowany na coś dobrego, a rozmówce widzi w nas zapał i chęć do pracy.
[link widoczny dla zalogowanych]
@
Prawidłowy kontakt wzrokowy
W biznesie wzrok mówiącego powinien padać prosto w oczy lub w okolice oczu rozmówcy. Utrzymując taki kontakt, przekazujemy naszemu rozmówcy dwie bardzo ważne informacje – nasze intencje są szczere i nie mamy obaw. Kontakt wzrokowy powinniśmy utrzymywać przynajmniej przez 60%, lecz nie dłużej niż 70% czasu rozmowy. Dłuższy kontakt wzrokowy może być odebrany jako agresywny i natarczywy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|